Villkor
Artikel 1 - Definitioner
I dessa allmänna villkor förstås följande av:
- Konsument: Varje naturlig person som agerar för syften som faller utanför hans/hennes verksamhet eller yrkesverksamhet;
- Avtal utanför försäljningsutrymmet: Alla avtal mellan Fatbikefix och konsumenten som avslutas på en annan plats än det digitala eller fysiska försäljningsområdet i Fatbikefix. I detta sammanhang avslutas avtalet med hjälp av en fjärrkommunikation, omedelbart efter att konsumenten personligen och individuellt närmar sig på en plats som inte är näringsidens försäljningsutrymme;
- Anpassat arbete: De produkter som tillverkas av Fatbikefix är anpassat arbete och fattas på grundval av specifikationerna för konsumenten som inte är prefabricerade och som har fattats på grundval av enskilda val och/eller beslut av konsumenten;
- Hållbar datatrafikföretag: Varje verktygs inklusive e-post-som gör det möjligt för konsumenten att personligen lagra information som riktas till honom på ett sätt som gör denna information tillgänglig för framtida användning under en period som är anpassad till det syfte som för vilken informationen riktas är avsedd och som gör en oförändrad representation av den lagrade informationen som möjligt;
- Övervägande: Den period inom vilken konsumenten kan återkalla köpet utanför försäljningsutrymmet, vilken period börjar den dag då det köpta fallet mottogs av konsumenten;
- Återkallelse: Konsumentens möjlighet att överge avtalet utanför försäljningsutrymmet.
Artikel 2 - Identitet
Fatbikefix, telefonnummer: 085 060 2851. Tillgänglig från måndag till lördag från 10:00 till 21:00.
E-postadress: info@fatbikefix.com
Registreringsnummer handelsregister: 92335403
Moms Identifieringsnummer: NL866011547B01
Artikel 3 - Användbarhet
- Dessa allmänna villkor gäller för alla sortiment av Fatbikefix och för varje avtal som nås mellan Fatbikefix, konsumenten eller någon annan köppart.
- Dessa allmänna villkor överlämnas till konsumenten senast före eller vid avtalets avslutande.
- Om avtalet ingås utanför försäljningsutrymmet, i motsats till föregående stycke och innan avtalet avslutas, efter konsumentens godkännande, kan texten till de allmänna villkoren göras tillgänglig för konsumenten elektroniskt på ett sådant sätt att detta av Konsumenten kan bekanta sig på ett enkelt sätt och kan lagras på en hållbar datatrafikföretag.
Artikel 4 - Erbjudande
- Utbudet av produkter i avtalet utanför försäljningsutrymmet görs om den relevanta informationen, till exempel erbjudandet, villkoren under vilka erbjudandet görs, liksom information om att det är tydligt för konsumenten vad rättigheterna och skyldigheterna är att acceptera erbjudandet är anslutet, det totala priset på produkten inklusive skatter, eventuella leveransskostnader, betalningsmetoden, möjliga kommunikationskostnader med Fatbikefix, sättet att avsluta avtalet, leveransen, implementeringen, den sätt på vilket Fatbikefix hanterar klagomål och huruvida uttagsrätten gäller eller inte.
- Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de produkter som erbjuds. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att möjliggöra en bra bedömning av erbjudandet av konsumenten. I händelse av att Fatbikefix använder bilder är de en sanningsenlig representation av de produkter som erbjuds. Uppenbara misstag eller uppenbara fel i erbjudandet binder inte fatbikefix.
Artikel 5 - Avtal
- Avtalet ingås med hänsyn till bestämmelserna i artikel 4, när konsumenten accepterar erbjudandet och uppfyller villkoren för detta.
- Bekräftelse av avtalet utanför försäljningsutrymmet (online) sker skriftligen eller via e-post. Om konsumenten har accepterat erbjudandet elektroniskt kommer Fatbikefix omedelbart att bekräfta mottagandet av acceptansen av erbjudandet elektroniskt.
- Om avtalet ingås elektroniskt kommer Fatbikefix att vidta lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa elektronisk överföring av data. Om konsumenten kan betala elektroniskt tar Fatbikefix så många lämpliga säkerhetsåtgärder som möjligt.
Artikel 6 - Användning och ansvar
- En elektrisk cykel (e-cykel) kan vara högst 25 km/h på den allmänna vägen och kan ha högst 250W motor när den används på allmänna vägar.
- Om en e-cykel överstiger ovanstående regel kan den endast användas på Priveterrein.
- Elektriska steg får inte användas på allmänna vägar, bara på en privat plats.
- Fordonen som säljs av Fatbikefix måste kontrolleras för att bromsar och (broms) drift av bromsarna och (broms) före användning
- Fatbikefix ansvarar inte för skada eller skada som är resultatet av användningen av ett elfordon som vi säljer, reparerar eller hyr ut.
Artikel 7 - Leverans/canting
- När man köper produkter utanför försäljningsutrymmet (online) har konsumenten rätt att säga upp avtalet utan att ange skäl under fjorton dagar från leveransdagen. De produkter som konsumenten inte vill behålla måste ha ansökt om en returansökan inom 14 dagar efter dagen efter anmälan om tillbakadragandet. Fatbikefix har rätt att hålla återbetalning tills Fatbikefix har fått produkten intakt, komplett och i nytt skick. Fatbikefix rekommenderar att du använder den ursprungliga förpackningen för returtransporter för att förhindra skador på produkten. Eventuella skador eller förlorade returnerade produkter under returtransporten är för konsumentens ansvar och redogörelse.
- Konsumenten har 14 dagar på sig att lämna in en returförfrågan. Efter det har konsumenten fortfarande 14 dagar på sig att returnera produkten. Att returnera produkten själv är gratis.
- Om konsumenten har betalat ett belopp kommer Fatbikefix att återbetala detta belopp till konsumenten inom 14 dagar. Fatbikefix förbehåller sig rätten att debitera extra kostnader eller att dra av eventuell värdeminskning av den returnerade produkten som avses i första stycket från återbetalningsbeloppet. Skador på produkten, en smutsig produkt och/ eller en produkt som har använts i mer än 5 km, anses vara beteckningen för en användning som sträcker sig utöver vad som är rimligt nödvändigt för att göra naturen, driften och egenskaperna hos produktinspektera och bestämma.
- Om produkten är skräddarsydd har konsumenten inte rätten till upplösning. Enligt anpassning förstår Fatbikefix en produkt som tillverkas enligt konsumentens specifikationer, inte är prefabricerad och/eller fattas på grundval av ett individuellt val eller beslut av konsumenten, vare sig det är tydligt avsett för en specifik person. Fatbikefix har informerat konsumenten om erbjudandet eller i tid för avtalets avslutande.
- I händelse av avbokning av ett köp av produkter eller tjänster i försäljningsrummet är konsumenten skyldig Fatbikefix -kompensation. Återbetalningen är baserad på de kostnader som FatbikeFix har gjort fram till avbokningsmomentet: • Är leveransdatum ännu inte känt och finner avbokningen som är känd inom 48 timmar efter inköpsdatum och tid, då är det ingen återbetalning som är skyldig; • Om leveransdatumet ännu inte är känt och finner avbokningen som är känd senare än 48 timmar efter inköpsdatum och tid är ersättningen 10% av det totala inköpspriset; • Om leveransdatumet (leverans) är känt och finner avbokningen som är känd minst fyra arbetsdagar för det (leverans) leveransdatum och tid äger rum, är återbetalningen 50% av det totala inköpspriset; • Om leveransdatumet är känt och finner avbokningen som är känd inom tre arbetsdagar för det (leverans) leveransdatum är återbetalningen 75% av det totala inköpspriset; • Om avbokningen äger rum på leveransdatumet (leverans) är återbetalningen 100% av det totala inköpspriset. Det är bara möjligt att göra avbokning känd via info@fatbikefix.com Och måste göras genom att ange orsaken.
- Fatbikefix kommer att dra av en möjlig insättning från den ersättning som konsumenten är skyldig enligt punkt 5 i denna artikel. Om kompensationen överstiger utbetalningen kommer konsumenten att få en faktura för skillnaden.
- Alla avtal som har ingåtts av konsumenten med tredje parter, inklusive men inte bara en cykelförsäkring eller kreditavtal, måste återkalla eller avbryta konsumenten för sitt eget konto och risk.
Artikel 8- Tjänst och garanti
- 1. Garantiförhållandena som avses i denna artikel 7, gäller för nya elektriska cyklar ("e-cyklar"), som en konsument har köpt direkt från Fatbikefix, eller via en av Fatbikefix-partnerna.
- Det finns inget överklagande till garantin:
- Utan det ursprungliga köpkvittot från Fatbikefix;
- När det gäller e-cyklar som har köpts från en tredje part, till exempel en (professionell) mäklare.
- För showroom-modeller eller begagnade e-cyklar gäller en begränsad garanti på tolv (12) månader eller 500 kilometer. Denna garanti gäller endast för konsumenterna.
- Fatbikefix ger e-cykelgarantin på material, tillverkning och monteringsfel. Garantin innehåller alla komponenter, som säkerställer att e-cykeln är i drift, med undantag för slitdelarna. Följande delar av e-cykeln är i alla fall föremål för slitage ('slitdelar'): kedja eller bälte, derailleur och derailleurhjul, växlar, inomhus och yttre däck, handtag, lampor, bromsbelägg, bromsolja, sadel, Pedaler, snabba bindemedel och färgen. Fatbikeens bultar måste dras åt igen efter varje 200 km (använd lockide vid behov).
- Fatbikefix kan inte garantera att e-cykeln alltid kan användas ostörd och inte kan garantera optimal körkomfort. Användning av användning och körkomfort är (delvis) beroende av faktorer, för vilka Fatbikefix inte har någon kontroll, inklusive konsumentens eller väderförhållandena för personliga val.
- Garantiperioden startar på leveransdatum som anges på den ursprungliga leveransnoten för den relevanta e-cykeln.
- Förutom 1-årsgarantin på nya e-cyklar gäller en allmän garanti på 6 månader på nya delar som köpts.
- Förutsatt att garantiförhållandena som avses i denna artikel 7 har uppfyllts, reparerar Fatbikefix reparationer eller ersätter den defekta delen på ett sådant sätt att e-cykeln återigen är i drift i den rimliga bedömningen av Fatbikefix. Fatbikefix kan ersätta en defekt del för en motsvarande, icke -defekt del. Detta kan också innebära att ersättningsdelen inte är ny utan används eller renoveras.
- Garantin kommer att avbrytas:-i fallet med ansvarslöst, hänsynslöst, felaktigt, omedvetet eller felaktigt användning av e-cykeln. Detta är bland annat fallet om e-cykeln har använts för annat ändamål än för daglig användning (inklusive kommersiell hyres, tävlingar etc.) eller om instruktionerna inte har följts; - När en defekt eller skada inte kan tillskrivas Fatbikefix. Detta är till exempel fallet i händelse av skador till följd av ett fall, kollision eller i vatten på e-cykeln; -Om e-cykeln (eller delar därav) har reparerats av en annan person än fatbikefix, har justerats och/eller kan översynas, eller när originaldelar har ersatts av inofficiella delar, om e-cykeln iscensatt (snabbare än 25 km // h) kör eller har kört; När en gasreglage installeras stöder som snabbare än 6 km/h. I detta fall kan alla garanti eller andra rättigheter med avseende på hela e-cykeln avbrytas; -Om e-cykeln inte är eller inte i enlighet med underhållsskyldigheten (punkterna 11, 12 och 13); - om rapporteringsskyldigheten inte har uppfyllts (punkt 14); - Efter den relevanta garantiperioden.
- Garanti- och servicearbetet äger rum hemma med hjälp av Fatbikefix -tjänstens instruktioner eller så kommer de att genomföras den mobila servicebussen eller i Fatbikefix -verkstaden. Konsumenten ansvarar för att göra (i tid) avtal. Endast Fatbikefix avgör om garanti eller servicearbete utförs utanför en Fatbikefix på plats. Artikel 9, punkt 4 tillämpar Mutatis Mutandis på avbokningen eller motståndet i avtalen.
- Defekter eller skador, som påverkar e-cykelns funktion, måste rapporteras till Fatbikefix omedelbart-och i alla fall inom 48 timmar efter att ha hittat den. En telefonrapport måste bekräftas skriftligen (som också inkluderar e-post) inom tre (3) arbetsdagar). Meddelandet måste åtminstone innehålla följande information: köpkupong, inköpsdatum, datum för defekt/skador och den möjliga orsaken till defekten eller skadan.
- Om delar är så defekta eller skadade att de (delvis) har kommit bort från e-cykeln, måste dessa löst passande delar lagras till nästa ögonblick att de kan överlämnas till Fatbikefix.
- Om det finns en juridisk garanti kommer Fatbikefix att skicka ersättningsdelar med tydliga ersättningsinstruktioner eller utför dem gratis för konsumenten. För icke-lagstadgad garanti är Fatbikefix inte skyldig att ta på sig reparationen. Konsumenten är i alla fall ansvarig för att utföra tjänst. Det är obligatoriskt att underhålla e-cykeln på Fatbikefix var 1500 km för att upprätthålla en garanti.
- Om Fatbikefix avslutar efter utredningen, att ingen eller begränsad garanti gäller, har Fatbikefix rätt att ta ut alla inblandade kostnader, inklusive forskningskostnaderna, som också är involverade i reparationen och/eller ersättningen.
- Eventuellt kan Fatbikefix, vilken del som Fatbikefix ersätter under en reparation eller sväng automatiskt bli dess egendom. Fatbikefix är inte skyldig någon ersättning för det.
- Varje användning av e-cykeln efter en defekt eller skada har hittats är för kontot och risken för konsumenten eller användaren av e-cykeln; Fatbikefix är inte ansvarig eller ansvarig för (ytterligare) skador till följd av denna användning. Fatbikefix -ansvar för indirekta eller följdskador, inklusive inkomstförlust, immateriell skada, användning förlust utesluts. Ansvarsbegränsningarna som ingår i detta punkt 19 gäller inte i händelse av avsikt eller avsiktlig vårdslöshet i Fatbikefix.
Artikel 9 - Betalning
- Om inte annat överenskommits måste betalningen göras senast när produkten levereras. För produkter som Fatbikefix inte kan (leverera) för eller inte runt köpdagen kan Fatbikefix kräva en förskottsbetalning i den utsträckning som detta är lagligt tillåtet.
- Om konsumenten inte uppfyller sin betalningsskyldighet i tid kommer Fatbikefix att informera konsumenten om att uppfylla sin betalningsskyldighet inom en period av sju dagar. Efter avsaknaden av den fastställda perioden på 7 dagar är konsumenten på det fortfarande förfallna beloppet ett avtalsintresse på 1% per månad eller - om det lagstadgade räntan är högre - förfaller det lagstadgade räntan och Fatbikefix har rätt till BY Det för att debitera de utomordentliga insamlingskostnaderna.
- Kostnaderna för alla (cykel) försäkringar, konsumenten måste omedelbart följa sitt försäkringsbolag; Försäkringens försäkringsvillkor gäller. Fatbikefix är endast en medlare vid skapandet av försäkringen och kan inte hållas ansvarig för uteslutning eller vägran av försäkringsgivaren, eller inte (korrekt) upprättat/aktiverat försäkringen.
Artikel 10 - Leverans
- Leveranstiderna som anges av Fatbikefix är indikativa; En specifik leveransperiod är inte en dödlig period i den mening som avses i artikel 6:83 Sub A i den nederländska civillagen. Om leveransen är försenad eller endast kan genomföras delvis kommer konsumenten att få ett meddelande så snart som möjligt. Om den faktiska leveransen kommer att äga rum mer än 120 dagar från den angivna indikativa leveransperioden, har både konsumenten och Fatbikefix rätt att säga upp avtalet utan kostnad med avseende på den försenade delen.
- Fatbikefix kommer att observera den största möjliga vården vid mottagning och vid implementering av produkternas ordning.
- Leveransplatsen är den adress som konsumenten har gjort Fatbikefix.
- Avtal för leverans eller insamling av en produkt, eller för arbete som avses i artikel 7, punkt 12, kan avbrytas av konsumenten gratis vid de senaste två arbetsdagarna i förväg, eller motstå. Fatbikefix har rätt att ta ut kostnaderna för 49,95 € för en tid som inte har avbrutits i tid eller inte att uppfylla.
- Om leveransen av en köpt produkt visar sig omöjlig kommer Fatbikefix att försöka leverera en ersättningsprodukt. Senast kommer konsumenten att rapporteras tydligt och förståeligt att det finns en ersättningsprodukt.
- Fatbikefix levererar bara på det holländska fastlandet. Leverans på Waddenöarna är möjlig, förutsatt att kostnaderna för korsningen till och av Waddenöarna återbetalas av konsumenten.
Artikel 11 - Retention av titeln
- Alla produkter som tillhandahålls av Fatbikefix förblir Fatbikefixs egendom tills konsumenten har betalat allt som han är skyldig på grundval av avtalet.
- Fallet löper risken för konsumenten från leveransmomentet. I händelse av att avbryta eller avslå de levererade varorna på grund av en orsak som inte kan tillskrivas säljaren förblir inköpspriset helt förfallet.
- Så länge ägandet av de levererade produkterna inte har överförts till konsumenten, kanske konsumenten inte lovar produkterna eller etablerar andra säkerhetsrättigheter i dessa fall.
Artikel 12 - Klagomål och klagomålsförfarande
- Klagomål om genomförandet av avtalet måste lämnas till Fatbikefix i sin helhet och tydligt beskrivna inom rimlig tid efter att konsumenten har hittat bristerna. Konsumenten kan inte lita på det faktum att de levererade varorna inte uppfyller avtalet om han inte lyckas göra denna utredning eller Fatbikefix inte informerar bristerna inom rimlig tid.
- I händelse av ett snabbt klagomål ger konsumenten Fatbikefix möjlighet att undersöka klagomålets fördelar. I händelse av ett motiverat klagomål ger konsumenten Fatbikefix en rimlig tidsperiod för reparation eller utbyte av den levererade produkten.
- Om du inte håller med lösningen eller så kan vi inte räkna ut den tillsammans? Då kan du lämna in ditt klagomål till tvistkommittén via den europeiska ODR -plattformen.
Artikel 13 - tvister
- Holländsk lag gäller för detta avtal.
- Om en domare måste vara involverad vid en juridisk tvist kommer en domare från kantonen där Fatbikefix inrättas att utses.
Artikel 14 - Slutliga bestämmelser
- Fatbikefix har rätt att ändra dessa allmänna villkor.
- Ändringar av dessa villkor är endast i kraft efter att de har publicerats på ett lämpligt sätt.